Menu

Nye innfallsvinkler, nye måter å konsumere, spise, servere og mye mer. At pandemien har ført til store endringer for bransjen vår er neppe en hemmelighet. Sosial distansering samt nye og forskjellige regler i ulike deler av verden, er bare noen ting som har bidratt til å forme det nye landskapet. Her er de viktigste trendene og strømningene for 2021 og tiden fremover hvis du spør oss på Unilever Food Solutions. 

1. Restaurantbegrepet utvides

 

Pandemien har ført til at vi ikke kan omgås som vi har vært vant til og i løpet av det siste året fikk vi se mange eksempler på spennende initiativer fra restaurantene, noe som sannsynligvis bare vil eskalere fremover. Det var for eksempel en selvfølge at mange uteserveringer ikke stengte ned som tidligere, og at det dukket opp mange ulike varianter på begrepet «chambre séparée», både ute og inne. At utesesongen utvides på denne måten åpner også for en lengre grillsesong.

Ifølge trendspeiderne hos Food & Friends, vil vi også bli kjent med flere hybridrestauranter fremover. Vi snakker «bakeraunts», bakeri og restaurant i ett og samme lokale, men også fusjoner av mer merkelig karakter hvor mer uforenelige bransjer helt plutselig går sammen og jobber for en felles sak, nemlig husleien. Vi ser med spenning frem mot denne typen grenseoverskridende løsninger hvor ikke bare maten er til salgs, men kanskje også stolen du sitter på, bordet du spiser ved, tallerkenen du spiser fra eller klærne du har på deg.

Produkter
Oppskrifter
Favoritter
Meny